Sunday 20 September 2009

Coretan Eidulfitri


Riuk pikuk suara budak kecik menyatakan kegembiraan ke atas perayaan eidulfitri. Terutama bagi budak2 yang baru nak merasa hari raya. Al-maklumlah baru nak merasa besor. Kita selalu dengar perkataan ni "kalau x puasa mane leh raye...raye utk org puasa je", berkata ibu kepada cucu2 nya sambil tersenyum.

Kesian........

Tapi nak bagi senyum senang je...hulur duit rayer sudeeehh.huhu.
Ada sekali tuu tanye la dengan si Daniel ( anak sedara )..
Aku : Daniel, seronok x raya?
Daniel : Best...leh makan banyak2!!
Aku : Tadi makan ape?
Daniel : Makan kuih je, tp nanti leh makan maggi.

Haha... Macam2 la budak kecik ni.

Dah la..perutusan ni juz nak ucapkan Selamat Hari Raya Eidulfitri, Maaf dari hujung kepala hingga hujung buku lali..eh, Hujung rambut hingga hujung kaki..
Mungkin di sepanjang coretan aku di dalam dunia blogger ni ada menyinggung mana2 pihak. Sesungguhnya, aku ini adalah insan yang lemah dengan penuh keHINAan!
Pada, sahabat2 sekelian yang sentiasa mendorong aku, akhi fadil, mizan, keri, zaim, luqme, along, hassan, imran, azlif, aizad, adik madi, adik razmi, adik poji, adik syukri, akhi muiz & sume lah yang terlibat secara lansung or x lansung. Sorry, jika ada yg x tersebut name. Tak lupe juga kepada bonda tercinta yg sentiasa sibok mengemas rumah di saat2 terakhir. Letih mak.....gatal hidung main dengan habuk2..huhu. Tapi xpelah, letih dalam keadaan berpuasa!
Hem....ok lah. Nak beraya lak & nak melayan budak2 kecik nih. Macam2 pe'el ada. Bye2 smoga Ramadhan yang lalu diberkati olehNya dan semoga sempat kita temukan Ramadhan tahun hadapan! Ma'assalammah.... Wassalam =)