Saturday 29 August 2009

Kau gagah berjuang demi Islam!!! [ vol. 2 ]

Sebelum ni saya menulis tentang muslimah, tapi pada siri kali ni saya nak bermonolog tentang anak² muda yang sentiasa mahukan Islam ini mekar di bumi Tuhan...




Saudara...
Semalam sebelum seruan jihad memanggil jiwamu, ada di antara kamu menikmati dunia dengan penuh kenodaan. Kamu tidak kenal Islam apatah lagi berkaitan jihad bahkan kamu banyak dinodai keduniaan dan pada ketika dahulu, nafsu memandu kehidupanmu.... Diceritakan pada ketika dahulu.

Tetapi,

Hari ini... Islam menyinari dan menyelinap masuk merisik dirimu, kamu kenal dan sungguh² menghayati bait aqidah, tauhid, syahadah, iman, akhlak. Kamu benar² mempelajari sehinggakan kamu tertawan mekar bak kuntuman orkid yang kembang di waktu pagi. Terharu dengan Islam dan kamu ingin mendokong hakikat Islam ini. Tahniah, anak muda... Berjaya nya kamu mempelajari.

Aplikasinya... Jalan kebenaran yang sentiasa ingin kamu dokongi walau sekecil² tugas, hanyalah sebagai pencetak kertas, hanyalah sebagai tukang masak, hanyalah sebagai penjala ikan... Tapi, jalan dakwah itu terus kamu bajai dalam qalbu sanubari walau apa pun kedudukan dan sumbangan kamu terhadap jalan perjuangan...

Saudara...

Bukannya mudah ingin bertemu anak muda yang mengorbankan dunia demi Islam yang tercinta. Tinggalkan cara hidup remaja sekuler, dengan bersama al-Jamaah Islamiah. Tinggalkan perilaku kamu yang doif, dengan bersama sahabat² menentang puak kufar.

Yang dicari hanyalah satu, yang dituju hanyalah satu, yang diseru hanyalah satu! KepadaMu Allah, Oh Tuhanku!!!

....akan bersambung lagi, insyaAllah!

No comments: