Sunday 16 August 2009

Kau gagah berjuang demi Islam!!! [vol. 1]

Catatan ini khas untuk tatapan seorang yang bergelar muslimah!



Semalaman aku memikirkan perjuangan mu wahai muslimah. Kau korbankan dunia untuk kepentingan akhirat yang kau ingin gapai... Terfikir aku melihat kelantangan dan keberanian di medan perjuangan. Tidak gentar walau secebis, tak berganjak walau selangkah namun hatimu tetap pada perjuangan yg hakiki ini. Sungguh hebat dan tergugat kami kaum muslimin!



Sepatutnya, medan mu di dalam kalbu istana keluarga tetapi kau libatkan diri demi menampung semangat kaum2 muslimin yang kadang2 longgar dihanyut kemaksiatan. Kau terkadang penyelamat buat kami wahai muslimah.... Kau terkadang mengikat kami untuk kami terus menglibatkan diri dalam perjuangan yang penuh onar dan pancaroba.



Hati syahdu melihat kamu mengangkat tangan sambil melaungkan laungan keramat "ALLAHUAKBAR!!!" yang terkadang aku melihat kau bersemangat sambil menitiskan air mata kerana sifat keberanian mu itu bercampur dengan sifat mahu menginsafi diri hasil daripada penglibatan kamu di dalam perjuangan ini.



Hairan sungguh, wanita yang dahulunya menghayun buaian bisa mengegar dunia?!! Kini, wanita bukan lagi di dalam rumah tetapi ada yang turun padang menantikan syahid datang menghadap mereka. Tahniah muslimah, kau menjadi sebahagian dari susuk pelosok golongan yang sentiasa inginkan ISLAM mekar di bumi Rabbul Izzati ini. Tahniah sekali lagi...akan bersambung insyaAllah!

1 comment:

sketsa sebuah perjuangan said...

selamat berpuasa diucapakan buat akhi asyraf. moga perutmu mampu menahan lapar