Saturday 29 August 2009

Kump. Raihan bernasyid dengan HUJAN?!!

Wah...kump nasyid terkemuka ( Raihan ) nak buat rakaman single Aidilfitri dengan kump indie terkenal di Malaysia ( Hujan ). Bagi saya satu cubaan untuk menarik minat anak muda untuk menghayati skrip2 dakwah dalam satu alunan seni suara, bukanlah hanya mengkelaskan nasyid itu sebagai satu elemen tertentu. Meletakkan nasyid itu pada sambutan2 seperti Aidilfitri, Maulidur Rasul, Ma'al Hijrah dsb. Tetapi penghayatan di luar dari itu......kosong!!

To all anak² muda, sape lah yang tak kenal dengan bro Noh, bro Hang Dimas dsb dlm kump Hujan nih. Mesti majoriti mengatakan, "Ya, aku kenal"...


RAIHAN...hanya menerima tawaran dari luar negara bukan dalam negara.



HUJAN...antara yang mendapat pengaruh golongan muda-mudi

Hem, bagus²... Ada kaedah yang menarik. Kolaborasi antara dua genre yang berbeza dengan misi yang berbeza dan akhirnya insyAllah akan membuat rakaman bersama. Berita ni saya baca dalam myMetro. Klik kat sini ( myMetro ) ye untuk baca berita yang mendalam tentang mereka. Ok lah, semoga abg² Raihan & bro² Hujan berjaya menampilkan single Aidilfitri.. Kalau keluar di pasaran, aku lah orang pertama akan berlari ke kedai cd. hahaha... Selamat berpuasa! =)

No comments: